fredag 15. februar 2013

X-faktor: Blå

 
Hortensia, eller Hydrangea, er min absolutte favorittblomst, ingen tvil! :)
Jeg liker fargene den finnes i, og ikke minst formen på de vakre blomstene. Det gikk forholdsvis kjapt å velge ut hvilket bilde som skulle bli mitt bidrag i X-faktor BLÅ. Jeg hadde flere, men jeg måtte jo velge favoritten. Og hvis jeg ikke husker helt feil, så var den med i fjor også :))


 
 
Jeg har alltid minst en Horensia i hagen på sommerstid, og har med jevne mellomrom en innendørs også, selv om jeg syns de er enklest å få til utendørs. Prøver å sette dem i skyggen, så de beholder den flotte, blå fargen sin. Jeg elsker blå blomster, så det er nok overvekt av planter innenfor den kalde delen av fargesirkelen hos meg :)

 
Klikk HER, så kommer du til konkurransen hos Moseplassen.
 
God helg til deg, og takk for at du stikker innom! :))
 
 
 
 
 

12 kommentarer:

  1. Så nydelig det hortensiabildet er! Jeg er helt enig med deg, hortensia er flotte planter.

    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Den er også fin å ta stiklinger av, så får du enda flere! Jeg overvintret et eksemplar også, og det gikk veldig bra. Den stod kjølig! Hortensia er en utrolig fin plante!
    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Vidunderlige blå nuancer i din Hydranga! :)
    Ønsker dig lykke til!

    SvarSlett
  4. Så nydelig blåfarge! Hortensia er en utrolig vakker plante:)
    Lykke til!

    SvarSlett
  5. Nydelig farve, Hortensiaer er flotte4 blomster. Har aldri fått soset meg til å plante noen i hagen.
    Lykke til i X faktor:-)

    SvarSlett
  6. Hortensia er virkelig vakker. Jeg har litt problemer med å få den til å trives hos meg, men jeg må liksom prøve hvert år :) Den er jo så fin.

    Klem Maya

    SvarSlett
  7. For en nydelig blåfarge på Hortensiaen. Et syn, rett og slett!

    SvarSlett
  8. Ett bra val, Hortensian är underbar. Skaffar mig några varje år. Lycka till!

    SvarSlett
  9. Nydelig, det er så fint fargespill i enkelte av hortenisaene, herlig når blomstene varierer slik gjennom blomstringstiden :)

    SvarSlett
  10. En av mine favoritter også:) Lykke til, og god helg!

    SvarSlett
  11. I skrivende stund er Hortensiaen min i finalen i X-faktor BLÅ! Spennende! Av 91 bidrag ble det valgt ut 5 finalister, deriblant min blå skjønnhet :) Nå er det bare å stemme ;))

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen til meg :)